تالار حافظ

چهارشنبه ٧ امرداد ،۱۳۸۳

سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران‌

    1- تاريخچه شركت‌

    شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران (سهامي عام) در تاريخ 20/11/1370 به‌صورت شركت سهامي عام تاسيس و در تاريخ 25 فروردين‌ماه 1371 تحت شماره 89584 در اداره ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي به ثبت رسيده است. مركز اصلي شركت در تهران خيابان وليعصر بالاتر از سه‌راه شهيد بهشتي كوچه نادر نبش كوچه رفيع پلاك 2 مي‌باشد.

    2- سرمايه شركت:

    سرمايه اوليه شركت مبلغ يكصد ميليارد ريال بوده كه با تصويب مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام در تاريخ 25/10/1373 اين مبلغ به 300 ميليارد ريال و در تاريخ 28/5/1374 به 900 ميليارد ريال و در تاريخ 30/10/1380 به 1400 ميلياردريال و در تاريخ 23/10/1382 به مبلغ 1610 ميليارد ريال افزايش يافته و در اداره ثبت شركت‌ها به ثبت رسيده است.

    سرمايه شركت به يك ميلياردو 610 ميليون سهم يك هزار ريالي با نام تقسيم و صددرصد بهاي اسمي آنها پرداخت شده است. تركيب سهامداران در طي سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 1382 به‌شرح ذيل ترسيم گرديده است:

    ارزش روز شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس به ازاي هرسهم

    ارزش روز  شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس به ازاي هرسهم، به عنوان يكي از شاخص‌هاي عملكرد شركت‌هاي سرمايه‌گذاري مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

    ارزش مذكور از رقم 3566 ريال با سرمايه 1400 ميليارد  ريال به ازاي هر سهم در ابتداي سال مالي مورد گزارش به رقم 7572 ريال با سرمايه 1610 ميليارد ريال در پايان سال مذكور افزايش يافته كه بيانگر افزايش ارزش سبد سهام بورسي شركت به ميزان 7198472 ميليون ريال در مجموع ارزش شركت‌هاي مذكور بوده، كه اين خود 144 درصد افزايش را در اين ارزش نشان مي‌دهد.

خالص ارزش دارايي‌ها به ازاي هر سهم(NAV)

    به طوري كه سهامداران محترم استحضار دارند ارزش سهام شركت‌هاي سرمايه‌گذاري معمولا با تعيين اين ارزش مشخص مي‌گردد ليكن با اعمال ساير عوامل موثر، نرخ نهايي سهام در بازار سرمايه تعيين و مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

    ارزش مذكور به شرح اقلام تراز نامه شركت درتاريخ 29/12/1382 و براساس يادداشت الف- 4 بخش دوم گزارش رقم 7423 ريال( با سرمايه 1610 ميليارد ريال) به ازاي هرسهم بوده كه درمقايسه با رقم ابتداي دوره به ميزان 3902 ريال ( با سرمايه 1400 ميليارد ريال)، مبلغ 3961 ريال معادل 119 درصد افزايش مي‌باشد.

    اين رشد نيز حاكي از افزايش 6487755 ميليون ريال در خالص ارزش دارايي‌هاي شركت بوده كه با احتساب آن ارزش مذكور در تاريخ تراز نامه جمعا بالغ بر 11951115 ميليون ريال گشته است.

سرمايه‌گذاري‌هاي شركت‌

    طي دوره مورد گزارش با استفاده از منابع موجود سرمايه‌گذاري جديدي صورت پذيرفته كه جزييات آن طي يادداشت شماره 5 و 11 همراه صورت‌هاي مالي به استحضار سهامداران محترم رسيده است.

    قيمت تمام شده سرمايه‌گذاري‌‌هاي شركت از مبلغ 2880972 ميليون ريال در ابتداي دوره مورد گزارش به مبلغ 5961872 ميليون ريال در پايان دوره بالغ گرديده كه در نظر گرفتن رقم 3080900 ميليون ريال حاصل از تفاوت مبالغ فوق بر رشدي معادل 116 درصد نسبت به قيمت تمام شده ابتداي دوره، ملاحظه مي‌گردد.

حجم معاملات سهام شركت‌

    طي دوره موردگزارش مجموعا 66872 ميليارد ريال ازسهام شركت‌هاي مختلف در سازمان بورس اوراق بهادار مورد معامله قرارگرفته است و اين در حاليست كه در دوره مشابه سال قبل 22875 ميليارد ريال را شاهد بوديم كه از اين رهگذر گروه واسطه‌گري‌هاي مالي با عملكرد 8030 ميليارد ريال ( عملكرد دوره مشابه سال قبل 3199 ميليارد ريال) معادل 12 درصد از حجم كل معاملات مذكور را به خود اختصاص داده است.

    حجم معاملات سهام شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران با مبلغ 1224 ميليارد ريال (دوره مشابه سال قبل 539 ميليارد ريال) معادل 153 درصد از حجم معاملات شركت‌هاي گروه واسطه‌گري مالي بوده، كه از اين نظر رتبه اول از حجم معاملات گروه مذكور را به خود اختصاص داده است.

    همچنين طي دوره مذكور اين شركت با داشتن 8/1 درصد از حجم كل معاملات بورس، رتبه دهم را در بين تمامي شركت‌هاي پذيرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران كسب نموده است.

ساير شاخص‌هاي عملكرد

    به منظور ارائه جزييات بيشتر درخصوص چگونگي عملكرد شركت‌ طي دوره مورد گزارش ساير اطلاعات مرتبط با اين امر از طريق نمودار در بخش نمودار‌هاي اين گزارش ارائه گشته كه در اين بخش فهرست نمودارهاي مذكور به استحضار سهامداران محترم مي‌رسد.

    نمودار روند سود قبل از كسر ماليات‌

    نمودار تعداد خريداران سهام از فروردين 1382 لغايت اسفند ماه 1382

    نمودار تغييرات قيمت سهام‌

    نمودار روند قيمت تمام شده و ارزش بازار پرتفوي‌

    برنامه‌هاي آتي شركت‌

    در دنياي پرتحول كنوني هيچ سازماني نمي‌تواند بدون داشتن برنامه‌اي راهبردي كه تمام زمينه‌هاي فعاليت آن را در برگيرد، به هدف نهايي خود دست يابد. البته اين برنامه راهبردي بايد متناسب با اصول و خطوطي باشد كه توسط رده‌هاي عالي سياست‌گذاري سازمان ترسيم مي‌شود. شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران نيز مي‌بايست حركت‌هاي خود را در اين چارچوب تنظيم مي‌كرد.

    تصميم‌گيري درباره برنامه‌هاي راهبردي و آتي شركت‌ سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران به دلايل زير كاري دشوار وانرژي بر بوده است:

    1- تنوع فعاليت‌ها

    2- تركيب ودرصد سبد مديريتي و غيرمديريتي موجود

    3- متغيرهاي تاثيرگذار در بازار سرمايه‌

    4- ميراث اسلاف گذشته كه تركيبي است از شركت‌هاي فرصت‌آفرين و مساله‌ساز

    البته محدوديت‌هاي زماني كه ما را درتنگنا قرار داده بود و اختلاف سليقه ميان نيروهاي متخصص، مجرب و تصميم‌گيرنده در مورد سند نهايي برنامه استراتژيك شركت كه به نوعي كاري جديد تلقي مي‌شد، بر دشواري كار مي‌افزود: به اين معنا كه قانع شدن هيات مديره در برابر مطالعات انجام شده مشاوران و متخصصان امر و پذيرش توصيه‌هاي آنان و انتخاب بهترين گزينه با توجه به تضارب آرا وافكار ارائه شده، چندان آسان نبود. از آن مهم‌تر، اين پرسش اساسي كه آيا نتيجه اين تصميم‌ها منافع كليه ذي‌نفعان شركت را در ميان مدت  وبلند مدت تامين خواهد كرد يا نه، تصميم‌گيري هيات مديره را همواره با دشواري‌هاي زيادي مواجه ساخته بود.

    در چنين شرايطي بود كه هيات مديره براي ايفاي بهتر نقش و رسالت قانوني خود و با توجه به رعايت كليه اصول حاكم بر چنين تصميم‌گيري‌هايي، به اين نتيجه رسيد كه طرحي را با عنوان« طرح تحول استراتژيك شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران» با همكاري مشاوران خارج از شركت و مشاركت نيروي داخلي انجام دهد. خلاصه‌اي از اين طرح به اين قرار است:

    اين طرح با استفاده از متدولوژي تحول مشاركتي سعي مي‌كند به صورت كاملا فشرده و در محدوده زماني كوتاه چندين فعاليت را به طور همزمان طراحي و اجرا كند و از آن مهم‌تر، با نگاه بهبود مستمر، فرايند، روش‌ها و برنامه‌هاي خود طرح را مورد ارزشيابي قرار مي‌دهد.

    مهم‌ترين اين فعاليت‌ها به شرح زير است:

    الف- شناخت وضع موجود و شناسايي قابليت‌ها و مشكلات كه شامل موارد زير بوده و همه موارد آن نيز انجام شده است:

    - شناخت جهت‌گيري استراتژيك شركت با تاكيد بر چشم‌انداز آينده و استراتژي‌هاي كلان شركت‌

    - شناخت ساختار فعاليت شركت

    - شناخت ساختار سازماني شركت

    - شناخت فرايندهاي موجود

    - شناخت سيستم‌هاي عملياتي و مديريتي شركت‌

    - شناخت فرهنگ‌ سازماني شركت‌

    - شناسايي راه‌حل‌هاي ممكن براي بهبود وضع موجود

    ب- بسترسازي براي تحول كه شامل موارد زير است:

    - تقويت باور و اعتقاد به ضرورت تحول استراتژيك و ايجاد احساس تعهد به مشاركت در اجراي برنامه‌هاي طراحي شده از طريق برگزاري جلسات مستمر بازانديشي و نظرخواهي با مديران عالي و كارشناسان شركت

    - تقويت پارادايم‌هاي ذهني سازنده و تحول‌آفرين در شركت

    - شناخت كانون‌هاي حمايت و تلاش در استفاده از آن و تشويق و تقويت اين كانون‌ها

    ايجاد فضاي مناسب براي مشاركت و جلب همكاري و هم‌فكري كليه ذي‌نفعان شركت

    - بهبود كيفيت فرهنگ‌ سازماني شركت با توجه به هدف‌هاي برنامه تحول استراتژيك شركت‌

    لازم به يادآوري است كه بسترسازي به شرحي كه آمد، فرايندي است كند و دشوار و نياز به زمان دارد.

    ج- طراحي واجراي همزمان برنامه‌هاي تحول بر اساس شناخت وضع موجود و اولويت‌بندي نيازهاي استراتژيك به شرح زير:

    1- طراحي و تدوين ساختار جديد فعاليت شركت  با استفاده از نظريه‌ها و تجربه‌هاي جهاني و الزامات داخلي كه منجر به اقدامات زير در شركت شده است:

     تاسيس يك شركت سرمايه‌گذاري جديد و انتقال فعاليت معاملات سهام به اين شركت و تخصصي كردن فعاليت‌هاي آن‌

    تشكيل هلدينگ‌هاي تخصصي از جمله هلدينگ تخصصي سيمان و متمركز كردن فعاليت‌هاي مربوط به آن در يك مجموعه تخصصي‌

    اعطاي وكالت واگذاري تدريجي سهام حدود 25 شركت زيرمجموعه كه در چارچوب سياست‌هاي استراتژيك شركت در فهرست فروش قرار دارند به شركت مدار، البته با انجام اصلاحات لازم در اساسنامه و ساختار تخصصي اين شركت.

    تاسيس شركتي در دبي با اهداف زير:

    - حضور در بازارهاي بين‌المللي مشتمل بر پروژه‌هاي ايجاد مديريت پرتفوي خارجي با مشاركت يكي از موسسات بين‌المللي، اقدام به فعاليت‌هاي مديريت سنديكايي براي تامين وام‌هاي ارزان‌قيمت پروژه‌هاي بزرگ شركت و كشور، مشاركت در سنديكاهاي اعتباري و سرمايه‌گذاري بين‌المللي، خريد سهام و سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي خدمات مالي، مهندسي و تحقيقات تكنولوژيكي در خارج از كشور.

    - ارائه خدمات و محصولات جديد پولي  و بانكي از جمله ايجاد صندوق مشاع ايرانيان و انتشار اوراق قرضه ارزي به اتكاي دارايي‌هاي مالي.

    - انتقال دانش فني به داخل كشور.

    - تحصيل سود و تنوع بخشي به منابع درآمدي، فعاليت‌ها و بازارها.

    2- طراحي ساختار سازماني جديد شركت: مهم‌ترين فعاليت انجام شده براي پياده‌سازي ساختار جديد، راه‌اندازي فعاليتي است تحت عنوان مطالعات اقتصادي و تحليل بازار و تشكيل كميته و دفتري به همين نام در حوزه فعاليت معاونت اقتصادي شركت.

    هدف اين فعاليت، عقلايي كردن و علمي كردن فرايند تصميم‌سازي شركت از طريق تجهيز اطلاعات به موقع و تهيه گزارش‌هاي تحليلي با كيفيت براي تصميم هاي اقتصادي- مالي، استراتژيك شركت است.

    البته ساختار طراحي شده به طور تدريجي و به اقتضاي تحولات شركت پياده خواهد شد.

    3- تدوين شرح مشاغل و وظايف واحدها در چارچوب ساختار جديد

    4- مهندسي مجدد فرايندها در چارچوب ساختار جديد

    5- اصلاح سيستم‌هاي موجود و طراحي سيستم‌هاي جديد به ويژه سيستم‌هاي مديريت منابع انساني شركت از جمله:

    - نظام آموزش مديران و كارشناسان و كاركنان شركت: در حال حاضر نيازسنجي آموزشي همه سطوح فوق انجام شده و برنامه‌اي براي آموزش مديران و كارشناسان ستاد و شركت‌هاي تابعه تدوين شده است و بخشي از برنامه‌ نيز در گردهمايي‌هاي مديران و كارشناسان ستاد و شركت‌هاي تابعه با حضور استادان و صاحب‌نظران و مديران برجسته و مجرب كشور اجرا شده است و ادامه دارد.

    - نظام جبران خدمت مديران عالي ستاد و شركت‌هاي تابعه كه نهايي شده است.

    - نظام جبران كاركنان و كارشناسان و مديران مياني ستاد شركت كه در دست انجام است.

    لازم به يادآوري است كه نبود سيستم‌هاي مديريتي مدون به ويژه سيستم‌هاي منابع انساني و نامناسب بودن فرايندها  ساختار شركت همواره مشكلاتي را براي اداره امور شركت ايجاد كرده بود و به يقين با توجه به تحولات آتي فضاي كسب‌ و كار شركت و برنامه‌هاي راهبردي جديدي كه در دست اقدام است، ادامه وضع موجود، شركت را با دشواري‌هاي اساسي مواجه مي‌كرد.

    از اين رو، شركت اين بخش از كار را در چارچوب طرح تحول استراتژيك در اولويت قرار داده است.

    ضمنا لازم به ذكر است كه با توجه به ماهيت متدولوژي تحول مشاركتي و تفاوت اساسي آن با متدولوژي‌هاي متعارف برنامه‌ريزي استراتژيك، هر زمان كه هيات مديره قانع مي‌شد كه يكي از برنامه‌هاي طراحي شده پيشنهادي بايد اجرا شود، همزمان با مراحل بسترسازي و شناخت و طراحي ساير فعاليت‌ها، اجراي آن برنامه‌ها در اولويت قرار مي‌گرفت.

    براي مثال، طراحي، تصويب و اجراي نظام جبران خدمت مديران عالي ستاد و شركت‌ها و طراحي برنامه آموزش مديران و كارشناسان واجراي همزمان بخشي از آن‌، از جمله اين مواردند كه مراحل مطالعات آن پايان و تقريبا اجرا مي‌شود.

    3 - طراحي سيستم ارزيابي عملكرد مديريت(Management  Audit) و ابزار آنكه درايران درسطح سازماني مانند شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران‌، براي نخستين‌بار انجام مي‌شود. اين سيستم آماده اجراست.

    4- راه‌اندازي كميته عالي منابع انساني شركت‌

    5- ارزشيابي مستمر فرايند‌، روش و دستاورد‌هاي طرح باهدف بهبود و اصلاح مستمر آن كارهايي كه درچارچوب اين طرح باقي‌مانده‌، به شرح زير است:

    1- شناخت سرمايه انساني شركت به‌ويژه‌ دانشگران كه شامل مديران و كارشناسان درون و بيرون شركت است و ارزيابي قابليت‌ها‌، توانايي‌ها‌، آمادگي و علاقه آنان براي مشاركت و همكاري فعال دربرنامه‌هاي آتي شركت.

    2- نهايي‌كردن ساختار سازماني و پياده‌سازي آن.

    3- بررسي و تامين نياز‌هاي نيروي انساني ساختار جديد وآموزش و آماده‌سازي نيروهاي جديد

    4- طراحي و اجراي نظام ارزشيابي عملكرد مديران و كاركنان‌

    5- اجراي سيستم ارزيابي عملكرد و مديريت ستاد و استفاده از يافته‌هاي آن براي تصميم‌گيري و سياستگذاري مديريت‌

    6- طراحي سيستم ارزيابي عملكرد مديريت بنگاه‌ها و به عنوان سيستم بنيادين نظام جبران خدمت مديران عالي شركت‌هاي تابعه و سايرنظام‌هاي انگيزشي‌

    7- ادامه جلسات گردهمايي مديران عالي ستاد و شركت‌ها

    8- اجراي برنامه آموزش مديران و كارشناسان و كاركنان شركت‌

    و نتيجه اينكه چنانچه اين طرح درچارچوب برنامه پيش‌بيني شده به خوبي اجرا شود‌، مي‌توان انتظار داشت كه شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران‌، بتواند درعرصه اقتصاد كشور نقشي موثرتر و فعال‌تر ايفاكند و به سازماني دانايي محور و برخوردار از هوشمندي رقابتي بيشتر تبديل شود و به كمك ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي ارتقا يافته خود‌، بهترين پاسخگوي تحولات محيط باشد و بطور مستمر توان يادگيري و انطباق خلاق و تحول‌آفريني خود را تقويت سازد. چنين تحولاتي است كه كاهش آسيب‌پذيري شركت دربرابر بحران‌ها و پايداري دستاورد‌ها را تضمين مي‌كند.

    به‌هرحال آنچه كه تابه‌حال قطعي شده است حركت شركت به‌طرف هولدينگ‌هاي تخصصي‌، خروج از خريد و فروش سهام روزانه و انجام آن از طريق شركت‌هاي سرمايه‌گذاري مديريت سرمايه‌گذاري بانك‌ملي ايران و شركت جديد‌التاسيس سرمايه‌‌گذاري توسعه ملي‌، خريد سهام و مشاركت در پروژه‌هاي شركت‌هايي كه تهديدات ورود به WTO درآنها كم‌اثر‌تر است،  خروج از بنگاه‌داري فعلي و فروش كليه سهام مديريتي شركت‌هايي كه دربخش خصوصي‌تر به‌طرق بهتري اداره مي‌شوند و سرمايه‌گذاري بيشتر درنفت و گاز وپتروشيمي و تامين نيروي برق كه مزيت نسبي آن صنايع كشور معلوم و ‌روشن ‌است.

     تشريح و ارائه توضيحات لازم در مورد اقلام با اهميت صورت‌هاي مالي‌

    صورت‌هاي مالي براي سال مالي منتهي به 29 اسفندماه 1382 شامل ترازنامه، صورت‌حساب سود و زيان، سود انباشته و صورت گردش وجوه نقد به انضمام يادداشت‌هاي توضيحي به پيوست اين گزارش تقديم مي‌گردد.

    همانگونه كه از صورت‌حساب سود و زيان ملاحظه مي‌گردد، جمع درآمدهاي عملياتي بالغ بر 2168527 ميليون ريال و جمع ‌هزينه‌ها بالغ بر 44326 ميليون ريال و با احتساب خالص درآمدها و هزينه‌هاي متفرقه

    به مبلغ 4 ميليون ريال، سود قبل از كسر ماليات شركت براي سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه 1382 بالغ بر 2124205 ميليون ريال گرديده است كه نسبت به دوره مالي شش ماهه قبل 316 درصد افزايش نشان مي‌دهد، بخشي از افزايش مزبور به دليل 6 ماهه بودن دوره مالي منتهي به 29/12/1381 مي‌باشد.

مامن سرمايه‌هاي سرگردان‌

   شركت‌‌‌هاي سرمايه‌گذاري، در شرايطي كه بورس تهران فاقد «صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري»  است، به مامن سرمايه‌هاي خرد و كلان بسياري از سهامداران تبديل شده است كه خواهان مشاركت در بازار سرمايه كشور با ريسك پايين هستند. چنين رويكردي از سوي سهامداران به شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، اين شركت‌ها و مديريت آنها را با مسووليتي دو چندان مواجه كرده است.

   در اين ميان شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي، به سبب عملكرد دو سال اخير آن، خصوصا در سال مالي 82، از توجه و استقبال كم‌نظير سهامداران براي خريد سهام و پيوستن به آن برخوردار بوده است.

   مديريت علمي و آگاهانه مهندس مهرزاد در سرمايه‌گذاري بانك ملي، چنان با ساز و كار نه‌چندان معقول بازار سرمايه ايران متناسب شده است كه اين شركت توانسته در سال مالي 82 به عملكردي فوق‌العاده دست يابد.

   شركت‌هاي سرمايه‌گذاري به‌طور عام بايد از چند شاخصه مهم برخوردار باشند تا بتوانند ضمن سوددهي و ايجاد ارزش افزوده براي سهام شركت، از تاثيرات منفي بازار در امان بمانند و به موقع تاثيرات تعيين‌كننده‌اي را نيز بر اين بازار اعمال كنند.

   بررسي عملكرد مديريت سرمايه‌گذاري بانك ملي نشان مي‌دهد كه عمده شاخص‌هاي مورد نظر در آن وجود داشته و به اين دليل شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي توانسته است در گروه واسطه‌گران مالي، نقش پيشرو و صف‌شكن به عهده گيرد و در عين حال موجبات امنيت و رضايت خاطر سهامداران عمده و خرد خود را نيز فراهم آورد.

   ريسك‌پذيري مديريت مهم‌ترين شاخصي است كه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري به سبب ماهيت خود بايد از آن در درجه بالايي برخوردار باشند.

   بديهي است كه اقدام در تحصيل يا انتقال سهام يك شركت از پرتفوي سرمايه‌گذاري در موقع مناسب مي‌تواند نتايج درخشاني به بار آورد و همين اقدام اگر در زمان نامناسب صورت گيرد، چه‌بسا به زيان‌هاي بالايي بينجامد.

   مديريت سرمايه‌گذاري بانك ملي با بهره‌گيري از نظر كارشناسان و اهل فن در بازار سرمايه، ريسك‌پذيري بالاي خود را بارها به اثبات رسانده است. اين مديريت ريسك موجب شده است تا پرتفوي سرمايه‌گذاري بانك ملي، همواره از انعطافي قابل توجه و موثر بر ارزش افزوده سهام و نيز ارزش كل بازار سهام آن شركت برخوردار شود.

   عنايت مديريت شركت به ديدگاه و آراي كارشناسي همچنين علاوه بر كاهش ريسك منفي در تحصيل يا انتقال سهام پرتفوي، امكان آن را فراهم آورده كه در شرايطي كه بسياري از شركت‌هاي هم‌گروه از بازار جا خالي مي‌كنند، مديريت سرمايه‌گذاري بانك ملي با اتكا به جسارت علمي و رايزني با كارشناسان خود فرصت‌هاي طلايي را به‌رغم ريسك بالاي آنها از دست ندهد.

   بديهي است چنين عملكردي كه نمونه‌اش در صورت‌هاي مالي سال 82 و نيز وضعيت پرتفوي شركت سرمايه‌گذاري ملي هويدا است، جز با تدبير، شجاعت و اعتماد به نفس متكي به نظرات كارشناسي، ممكن نخواهد شد.

   از اين منظر است كه خصوصا در 4 ماه اول سال جاري، شركت سرمايه‌گذاري بانك ملي با ارزش افزوده چشمگيري كه پديد آورده، مورد اقبال و استقبال سهامداران و سرمايه‌گذاراني بوده است كه در پي مامني امن براي سرمايه‌هاي خرد و كلان خود هستند و شركت سرمايه‌گذاري ملي را در اولويت خود قرار داده‌اند.

مديريت مهندسي مهرزاد بر شركت سرمايه‌گذاري ملي توانسته الگويي مناسب از جايگزيني اين شركت در نقش يك «صندوق سرمايه‌گذاري» را ارائه دهد. الگويي كه بازار سرمايه ايران شديدا به آن محتاج است.

 

مهرداد حسینی

[ خانه| آرشيو | پست الكترونيك ]

خانه
آرشيو
پست الكترونيك

پرشين‌بلاگ

دوستان

 

وبلاگهای بورسی

تالار حافظ

بازارمالی

نوسان

کامیار فراهانی

مدیریت سهام

پرشیا استاک

اقتصاد-بورس-بانکداری

بازار تجارت و سرمایه

پرتفوی

پشت آینه

بازار سرمایه ایران

infomercial

تالار شیشه ای

شهریاری

بورس

رضا آزاد

کارگزار

راست بازار

مدیر

خاطرات یک مدیر

 اخبار داغ بازار بورس

اخبار داغ تدبیر اندیش

 

سایتهای بورسی

سازمان بورس اوراق بهادار

 خدمات بورس ایران

پارس پورتفولیو

آبان بروکر

سرمایه دات کام

سرمایه گذاری راهبرد

آریا سهم

بازار بورس

تضمین بازار

سهم ایران

سرمایه گذاری

شرکت کارگزاری مفید

شرکت کارگزاری تدبیرگر سرمایه

پارس اینوستمنت

ایران استوکس

نیک پاسارگاد

بازتاب

بازار بورس

اطلاع رسانی بانک و بیمه

دکتر عبده تبریزی

بورس فلزات لندن

تهران اکونومیست

بانک توسعه صادرات ایران

 

روزنامه های اقتصادی

روزنامه شرق

دنیای اقتصاد

پول

جهان اقتصاد

اقتصاد و هدف

صبح اقتصاد

حیات نو

ابراراقتصادی

عصر اقتصاد

 

شرکتها

صنعتی ایران خودرو

توس گستر

شانا

 سرمایه گذاری تکادو

توسعه صنایع بهشهر

صدرا

چادرملو

سایپا

سرمایه گذاری پتروشیمی

 

شبکه های خبری

پارس نیوز